Jom Ikut

Jul 9, 2014

Apa Nak Buat Kalau Terjumpa Ex..............

Assalamualaikum

Alhamdulillah dah 11 hari kita semua berpuasa kan. :-)

Hari nie dah hari ke 3 bekerja dalam minggu nie.Masalah Cik Nur tentang topup yang hilang hari ahad lepas masih lagi belum dapat jawapan.Dekat Maxis dah report..Maybank pun dah report.Katanya ambil masa 3-5 hari bekerja.Kalau sampai hujung minggu nie tiada jawapan,maknanya anggap je lah Cik Nur sedekah topup tue.. huk.huk..Dugaan bulan puasa..Takpelah mesti ada hikmahnya kan ^-^

Dugaan pasal topup tue satu hal.Ada satu perkara lagi yang menimpa Cik Nur pada hari yang sama minggu lepas...

Ceritanya begini...........................................................................................................................................












Kejadian di bazaar ramadhan.......................................................................................................................












Di gerai kuih kegemaran..............................................................................................................................












Sedang membeli kuih kegemaran iaitu kuih cara berlauk bersama kakak...............................................












Membayar harga kuih sebanyak RM 6.......................................................................................................












Selesai membeli,pusing ke belakang nak beredar dari gerai tu.................................................................












Terserempak dengan bekas di gerai yang sama ........................................................................................












Dia bersama dengan isterinya.....................................................................................................................












Jantung dan nadi bagai terhenti berdegup seketika................................................................................












Perasaan ketika itu......................................................................................................................................












Bukannya sedih megenangkan perpisahan yang telah terjadi...................................................................












Tapi rasa sakit hati atas perbuatannya pada diri ini..................................................................................












Raya yang ke 26 hari pada tahun lepas awak membuat keputusan itu..................................................












Puasa tahun ini kita ditakdirkan terjumpa setelah perpisahan itu............................................................












Namun begitu, bersyukur atas apa yang telah terjadi..........................................................................












Kerana Allah masih menyayangi diri saya hambaNya ini.........................................................................












Entry Masanya Belum Tiba masih lagi segar di ingatan dan hati ini............................................................













Iye benar,jodoh itu rahsia Allah................................................................................................................














Saya terima semua yang telah terjadi.....................................................................................................












Tetapi....................................................................................................................................................








.................................................................................................................................................................




Berikan saya masa dan waktu untuk benar-benar memaafkan awak seikhlas-ikhlasnya nya dari hati ini....









Alhamdulillah,diri ini sudah pulih sepenuhnya dari kekecewaan itu.Sahabat dan keluargalah yang sentiasa di sisi selama ini menemani.

Awak sudah pun bahagia..Saya juga layak untuk mencari kebahagiaan diri Saya juga...








28 comments:

  1. moga menemui kebahagiian yang baru nur :)

    ReplyDelete
  2. :( sedih fiza baca entri ni. Sabar ya cik nur.huhu ayat klise sikit, dia bukan jodoh cik Nur..akan ada org yg lg baik tunggu cik Nur di masa akan dtg :) *tu ayat mak fiza pujuk fiza dulu masa putus ngan bf masa zaman skolah menengah dulu.hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg betul pun...dia bukan jodoh kita kan..hihi

      Delete
  3. Patah tumbuh...hilang berganti...semua tu ada hikmahnya..sabar ya

    ReplyDelete
  4. Salam Ramadhan sis Nur..
    dugaan juga tu terjumpa.. apa pun sabar ye.. percaya lah perancangan Allah adalah yg terbaik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ramadhan juga...
      memang dugaan juga tue..betul tue Allah dah rancang yang terbaik buat diri ini.. :-)

      Delete
  5. bertabahlah . dalam perjalanan mencari cinta sejati pasti ada suka dan duka . sis jumpa dia dlm dunia blog ... silent reader ... ermmm .

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih sis..in shaa Allah
      oh ye ke sis..jodoh pasti bertemu kan ^-^

      Delete
  6. kesakitan dengan cinta pertama memang susah nak hilang.... mama sha pun pernah cakap macam tu... perkara tu pun terjadi pada sha.. sha dah kawin tapi masih sakit dengan perbuatan si bekas2 itu... haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. amik masa nak lupakan semua hal tue kan..
      tapi takpe,sha dah jumpa jodoh sebenar sha..
      semoga sha & husband bhgia till jannah :-)

      Delete
  7. dugaan
    redha berserah
    lepas nia mungkin dpt jodoh yg lebih baik kan
    insyaallah...kita pun ada gak xx...
    tapi still jd kwn baik...
    dah x der jodoh ku relakan kau prg,katanya...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye..redha itu adalah segalanya..
      wahh boleh jd kwn baik ye..klu cik nur tak tahulah boleh ke tak..hihi..

      Delete
  8. CT ada buat GIVEAWAY :D
    jemput singgah dan join.. thank you..

    http://sitiyangmenaip.blogspot.com/2014/07/giveaway-wow-hari-raya-by-siti-yang.html

    ReplyDelete
  9. Biarkan dia bahagia mungkin ada hikmah apa yg tlh trlaku

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tue lya..jodoh itu rahsia Allah :-)

      Delete
  10. Salam ramadhan nor..setoap perancangan Allah tu ada hikmahnya...mungkin nor akan jumpa dengan orang yang 10x labih baik dari dia..:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ramadhan juga wa :-)
      in shaa Allah..Cik Nur sentiasa percaya yang Allah tue sebaik-baik perancang :-)

      Delete
  11. salam...sabar byk2.mungkin ada yg lbh baik dr dia akan menyusul

    ReplyDelete
    Replies
    1. in shaa Allah..Perancangan Allah itu lebih baik :-)

      Delete
  12. Siapa yang pernah rasa sahaja pasti merasainya.

    (kalau) saya berdepan situasi ni. saya buat rileks seolah tiada apa yang berlaku, senyum dan lalui dengan tenang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah..Cik Nur dah ok sekarang nie..perkara yang lepas jangan dikenang lagi..teruskan hidup seperti biasa :-)

      Delete
  13. sabar yaaa kak.. ada yang lebih baik di hadapan. yang lama jangan dikenang. biarkan saja. kalau dia kembali sekalipun, katakan saja 'xnoklah, laki orang'. hihi. sebab laki selalu sedar bila dah terlepas. ^___^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hik..hik..kelakarlah adik nie..
      memang akak tak nak pun kenang2 lagi perkara yang lepas ^-^

      Delete

TeRiMa KaSiH KoMeN DiSiNi ^-^

Popular Posts