Jom Ikut

Dec 18, 2013

Ohhhh Ketupat Palas

Assalamualaikum semua..





Pagi nie breakfast roti canai sardin.Tengah sedap dok makan tue,tetiba teringat plak kat Si Ketupat Palas.Argghhh nak ketupat palas,nak ketupat palas............ketupat palas...........

Ahad lepas Cik Nur pergi pasar pagi yang ada dekat ngan rumah tue,jalan punya jalan tetiba ternampak Ketupat Palas yang dah lama ku idamkan...Terus pergi gerai tue,beli dua ikat.Satu ikat dua hinggit.Beli rendang daging sekali dua hinggit.hik..hik..

Sampai je kat rumah,terus makan.Iyelah,dari hari raya Aidilfitri yang lalu Cik Nur mengidam nak makan Ketupat Palas nie.Tapi,hajat tak kesampaian sebab pergi beraya rumah orang pun tak jumpa ngan Si Ketupat Palas nie...huhuhu..

Cik Nur agak frust sebenarnya..Sebab? Sebab Ketupat Palas yang Cik Nur beli nie tak berapa nak best,tak sedap la senang cerita..wuaaaaaaa....sedih sangatttt...Rasa tawar je.Tak rasa lemak,tak rasa masin pun..Rendang daging pun sama..sobs..sobs..

Cik Nur,jangan putus asa.Ahad akan datang nie pergi lagi pasar pagi.Ada satu gerai lagi yang jual Ketupat Palas.Mana tau gerai yang satu nie Ketupat Palas dia sedap..Belum cuba belum tau kan..hik.hik..


 google


Kak Ngah Cik Nur cakap kalau nak makan Ketupat Palas nie selalu,kena kahwin ngan orang Kelantan. Oooo ye ke??? Kena cari bakal suami yang orang Kelantan la nie...hihihihihi...

8 comments:

  1. Salam Nur... :D

    Kelmarin baru k idah makan ketupat palas nie.. cecah dengan serunding daging...
    Boss bawak ke office... sedappp!.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kak :-)
      ye ke...wahh best tue,ngan serunding lagi..

      Delete
  2. orang utara pun makan ketupat daun palas juga cik nur.. aiza asal perak belah utara.. setiap kali hari raya ketupat daun palas ni jadi menu wajib, mak aiza rajin buat.. satu keunikan ketupat daun palas yang aiza pernah makan di terengganu, ianya digoreng sebelum dimakan.. sedap juga rasanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo ye ke..baru tahu hari nie...nanti bolehla raya tahun depan saya datang umah aiza...hihihi
      wah menarik tue,digoreng sebelum makan ye..pastu cicah ngan ape?

      Delete
  3. mcm nak raya pulak teringin nak mkn
    sedapkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah kan..hihihi..memang sedap pun ketupat palas nie.. :-)

      Delete
  4. salam kenal nur..
    singgah sini di jamu dengan ketupat palas cecah serunding arghh telan airliuq di buatnya hehe..
    p/s tak penah makan lagi ketupat palas ni,pulut kan nur ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal juga..trima kasih singgah sini..:-) hujan-hujan nie klu mkn ketupat palas mesti sedap...hihihi..a'ah ketupat palas nie pulut..setahu Nur,ade 2 jenis kot..1 yang manis,1 yang masin..Nur suka yang masin.

      Delete

TeRiMa KaSiH KoMeN DiSiNi ^-^

Popular Posts